Ticketmaster, der årligt sælger flere end 530 millioner billetter, er nu trådt ind på den italienske scene for at løfte en del af landets billetsalg på regionalt og internationalt plan. Salget af billetter i landet anslås at nå 19 millioner inden år 2020, hvilket viser den enorme efterspørgsel efter liveevents i Italien. Med denne udvidelse får de italienske fans dermed adgang til Ticketmasters service, mens kunstnere og arrangører på den anden side for mulighed for at benytte sig af Ticketmasters innovative billetløsninger og store rækkevidde.    

Mark Yovich, President Ticketmaster International, siger: “Vi glæder os til at give den bedste service til kunder, kunstnere og fans over hele Italien – uden tvivl en af ​​verdens mest levende og populære destinationer for liveunderholdning og kulturelle arrangementer. Det var en naturlig beslutning for Ticketmaster at træde ind på dette marked, og det er et spændende øjeblik for fans af livemusik, teater, sport og kulturelle arrangementer, ikke kun i Italien, men på tværs af alle vores globale markeder, når vi fortsætter vores strategiske ekspansion. “

Som en del af strategisk vækst og udvidelse i hele Europa repræsenterer Italien det 29. marked, Ticketmaster er kommet ind på for at service og billetteknologi. Ticketmaster blev også for nylig lanceret i Schweiz, Tjekkiet og Polen.

Foto: Coldplay i Milano 2017 på Stadio San Siro Prandoni