GDPR er den nye internationale betegnelse for EU’s persondataforordning, der træder i kraft den 25. maj 2018.

Helt enkelt handler det om reglerne for, hvordan vi håndterer personfølsomme oplysninger – hvilke og hvordan vi opsamler data og hvordan vi gemmer og bruger disse. En del af de GDPR-beskrevne procedurer og processer er som sådan ikke nye og har altid været en del af vores Generelle Forretningsbetingelser. 

Ticketmaster har foretaget en række tiltag for at forberede vores teknologier, processer og medarbejdere til de nye krav.

Vores GDPR tiltag omfatter:

  • opdatering af vores teknologi for at sikre, at vi håndterer kunder der beder os om at ændre registrerede data
  • opdatering af ny privatlivspolitik på Ticketmaster websites
  • forbedring af metoder til indsamling af permissions (markedsføringstilladelse fra kunderne)
  • opdatering af interne politikker og processer
  • forbedring og gennemgang af sikkerhedsforanstaltninger

Bemærk, at såfremt du opbevarer data på egne/andre systemer, skal du muligvis lave tiltag for at overholde GDPR. Yderlig information og vejledning i forbindelse med GDPR er tilgængelig på Datatilsynets hjemmeside.

Flere nyheder

14/03/19

Billedets magt

Hvis der mangler billede på din billetsalgsside hos Ticketmaster, så får du ikke gavn af vores unikke, skræddersyede og effektive markedsføring genereret af vores kunstige intelligens.... More

11/03/19

Comedy-rapporten er landet

Som tidligere omtalt her, så har Ticketmaster netop gennemført en større undersøgelse af comedymarkedet i Danmark. Undersøgelsen er, så vidt vides, den største og mest omfattende til dato.