Du kan med fordel udnytte Ticketmasters fantastiske samarbejde med Spotify til at maksimere dit salg. I praksis betyder samarbejdet, at når du har et billetsalg gennem os, så vil Spotifys brugere kunne se dit arrangement flere steder på Spotifys platform. 

Sådan fungerer det:

  • Spotify bruger vores event- og billetdata der opdateres fire gange om dagen
  • Spotify viser kommende koncerter og shows til deres brugere på både desktop- og mobilapps
  • Når en bruger er interesseret i et arrangement, kan man klikke direkte igennem til billetsalget hos Ticketmaster. Vi har også givet Spotify lov til at komme med anbefalinger til deres brugere omkring kommende koncerter med brugernes yndlingsartister. Med geosegmentering og adgang til brugernes lyttehistorik kan Spotify sende yderst relevante anbefalinger ud – enten via appen eller mail.

Som Spotifys officielle billetsalgspartner vil det være Ticketmasters – og dermed dine – billetter, der dukker op, når en Spotify-bruger leder efter koncertbilletter med yndlingsartisten eller -bandet. Dette gøres ved at events oprettes så vi kan drive billetsalg til kunstnere, som vi ved, at kunderne lytter til.

Når en Spotify bruger lytter til sine sine yndlingsartister, så får hun tilsendt skræddersyet information om disse fra Spotify via deres nyhedsbrev med kommende koncerter med artister, hun kan lide og lytter til – og som er geografisk segmenteret. Bor brugeren eksempelvis i København, så er Spotify anbefalingerne baseret på events i København og omegn. Brugeren kan via nyhedsbrevet klikke sig videre til at købe billetter til de anbefalede koncerter og linkes således videre til ticketmaster.dk direkte til billetkøb i samme flow.

Dette sker, da Spotify bruger vores event- og billetdata, hvilket opdateres fire gange om dagen. Rent praktisk gøres dette ved at eventen ligger på en artist-side på ticketmaster.dk og at denne har det samme navn som artistsiden på Spotify. Eventet skal desuden være tilknyttet den rette subgenre i Microflex.

Samarbejdet mellem Spotify og Ticketmaster er endnu et skridt på en rejse, hvor vi konstant tilstræber at gøre vores arrangørers events endnu mere synlige for endnu flere fans.

Flere nyheder

29/04/19

Én til én-markedsføring med automatiserede emails

Foruden vores avancerede algoritme, Predictive Intelligence, der skræddersyr hvert enkelt nyhedsbrev til vores flere end 400.000 modtagere, så har Ticketmaster også en lang række automatiserede... More