Google har annonceret, at de fra pr. 21. april ændrer deres søge-algoritme på mobileenheder! Det betyder, at Googles mobil-rangerende faktorer fra denne dato ikke alene vil vurdere jeres hjemmeside som mobil-venlig, men også vil bruge dette til at afgøre, om jeres hjemmeside skal rangerer højere i søgeresultaterne. I følge Google vil denne ændring i deres søgealgoritme have en “betydelig indvirkning” i mobile søgeresultater. Det betyder rent praktisk, at hvis jeres hjemmeside ikke er optimeret til mobil, vil den blive nedprioteret i søgeresultaterne og overhalet af hjemmesider, der er mobilvenlige, når der søges fra mobil eller tablet.

Google tilgodeser responsive hjemmesider, som mobil-venlige hjemmesider også kaldes – og derved giver disse en markant større konkurrencefordel. En hjemmeside med et responsivt design tilpasser sig automatisk skærmstørrelsen på den enhed, som dine kunder benytter sig af. Hjemmesiden er altså optimeret til alle platforme – smartphones, tablets, TV og PC.

Billetnet.dk er med i front med vores responsive design – det sikrer øgede konverteringer for vores online fans, der via smartphone, tablet eller computer nemt har adgang til, og kan engagere sig med, vores hjemmeside. Vores responsive tilgang til designet på Billetnet.dk sikrer, at vi tilbyder en ensartet brugergrænseflade og et forbedrer trafikflow, uanset hvor vores fælles kunder interagerer med vores site. Det er desuden det samme, der gør sig gældende for vores enorme database af nyhedsbrevsmodtagere, der modtager samtlige af vores nyhedsbreve i responsive formater.

Er jeres hjemmeside mobil-optimeret?
Tjek nemt jeres hjemmesides mobilvenlighed her