Sector Page Field Collection

Spillesteder og promotere

Vi leverer topydelser fra slagtilbud til ekstrakoncerter

Fra de største turnéer og arenaer til den lille, intime scene – vi hjælper dig med at tiltrække flere billetkøbere, øge din omsætning og give dine fans deres livs liveoplevelse.

Vi er på bølgelængde med dit publikum - og forener arrangører og fans. Vores marketingafdeling skaber markante og værdifulde markedsføringsmuligheder, der giver resultater.

På udkig efter over en halv million seere?

Med 4-7 mio. visninger og samt 4-600.000 unikke besøg om måneden er Ticketmaster.dk blandt Danmarks mest populære e-handelssider og en effektiv måde at nå dine kunder, der sikrer dig en maksimal online synlighed og en stærk konkurrencemæssig fordel.

Lyst til at bruge vores internationale salgs- og markedsføringsplatform? Via vores internationale Ticketmaster-brand kan vi tilbyde adgang til eksponering i et internationalt miljø, hvor fans kan nås. Vores internationale rækkevidde giver events og spillesteder unikke eksponerings- og markedsføringsmuligheder, der betyder at dit event kan blive eksponeret på 23 markeder globalt.

Dynamisk prissætning

Platinum

Drevet af branchens førende prisdata sikrer Platinum dine fans billetter samtidig med at prisen på dine billetter dynamisk stiger.

Vores erfarne team af eksperter bruger unikke data til dynamisk prisfastsætning, der matcher efterspørgslen.

Platinum sikrer dig fleksibilitet, da data og efterspørgsel guider din prismodel.

Platinum sikrer pladser til dine fans til den rigtige pris.

Find fans der, hvor de er

Sælg billetter her, der og alle vegne

Fan-network er vores online annoncering og re-tageting løsning. Det gør det muligt for os at levere målrettede online annoncer til andre websites, som dine kunder besøger.

Øg konverteringsraten og genskab kontakten til fans, som har vist interesse i eller matcher en event på Ticketmaster.dk - og få dem til at vende tilbage og købe billetter.

”Targeting” omfatter nye og eksisterende kunder, specifikke arrangementer/spillesteder, kundedemografi/livstil, geografi samt hvad de har vist interesse for på Ticketmaster.dk. Kontakt os, så vi sammen kan finde den rette løsning til dig.

Lær dit publikum at kende

360° indblik

Dit publikum danner baggrund for mange af de beslutninger, du foretager - så lær dem at kende dem med Analytics by Ticketmaster. Med Analytics tilbyder vi dig en dyb indsigt i dine kunders verden med blandt andet demografiske og livsstil profiler:

- Kend din kundedata - Forstå hele din kundebase i for hold til kunstneren, spillestedet eller dit arrangement

- Kampagnestyring - Overvåg effektiviteten af en markedsføringskampagne mens den er aktiv

- Muligheder - Identificér og skab relevante sponsor muligheder.

Monitér din event i realtid med Analytics og dens mobile modpart Ticker. Juster prissætning eller kampagner efter behov og anvend din viden til fremtidige begivenheder.

Reports by Ticketmaster er en state-of-the-art rapporteringsplatform, der på tværs af enheder (web, mobil, tablet) gør os stand til hurtigt at levere standard- og ad hoc-rapporter samt analyser til vores samarbejdspartnere. Fordelene ligger bl.a. i at kunne tilrettelægge og regulere markedsføringen ud fra transaktioner, salgstal og evaluering af disse.

Så følg med i, hvem der har købt billet til hvad, hvor og hvornår; se effekten af din annoncering i de respektive, geografiske områder samt en lang række øvrig brugbar data om dine kunder. Reports giver dig adgang til en række standardrapporter, som kan skræddersys til dine behov. Udform din egen rapport i løbet af få minutter, del dine rapporter med dine interessenter ved blot et klik og saml alle dine rapporter ét sted. Reports spiller en vigtig rolle i forhold til at optimere og øge produktivitetsniveauet – og dermed også billetsalget

Effektive, målrettede email-kampagner

Nå de rigtige kunder

Effektive, målrettet kampagner skal hjælpe dig til at nå de rigtige kunder.

Messenger by Ticketmaster er et effektfuldt e-mail tool til dine marketing-kampagner - og en måde for dig at kommunikere med dine kunder på. Messenger er dit email-værktøj til at skabe stærke marketingkampagner. Opnå strategisk segmentering, øget konvertering og billetsalg med skræddersyet kundekommunikation og forbedret leveringskapacitet. Med Messenger får du således rig mulighed for at engagere dig med dine kunder - fx baseret på deres købsmønstre, præferencer eller historik.

Messenger gør det muligt for dig at trække data om dine kampagner og deres virkning, fx i hvilken udstrækning de har gavnet det konkrete billetsalg - og det er let at administrere indhold og udvikling af din kundekommunikation, uploade billeder og information på tværs af målgrupper og kommunikationskanaler. Segmentér dine kunder og få en forbedret dialog. Opnå et stærkere billetsalg med A/B test, målrettet og skræddersyet kundekommunikation samt en øget leveringskapacitet. Vigtigst af alt – overvåg kampagnen og vurdér effekten af din markedsføring. Lad os hjælpe dig godt i gang!

Lad os nørde sammen!

Power of data

Et samarbejde med Ticketmaster er lig med adgang til vores danske Ticketmaster database på over 360.000 kunder/permissions (og 15 mio. i hele Europa). Det er imidlertid kvaliteten af målrettet kampagner og kundekommunikation, der gør forskellen. Vores skræddersyet e-mail-værktøj, Messenger, er på forkant med CRM-teknologien. Det gør os i stand til målrettet, at nå vores kunder – baseret på data som f.eks. alder, køn eller kundens afstand til spillested.

Affinity by Ticketmaster bruger datahistorik til at identificere arrangementer, der ligner dit - og erstatter dermed gætterier med fakta. Affinity-scoren gør det muligt for os at udtrække e-mail-lister, som matcher dine billetkøbere og lave f.eks. en målrettet og dedikeret e-mailkampagne. Derudover har vi mulighed for at benytte os af mosaik-grupper.

Billetnyt er vores redaktionelle mailudsendelse, som rammer flere end 360.000 danskere. Det er et utroligt stærkt og effektivt markedsføringsværktøj, som vi også kan segmentere på lokal basis.

Cloudbaseret skanningsløsning

Adgangskontrol – nemt og sikkert

Vores forskellige løsninger til scanning af billetter er tilpasset dit arrangement. Scan billetter ved indgangen med håndholdte scannere eller permanent installation af server, trådløse sendere og scannere.

Vores indgangskontrolsystemer sikrer, at de scannede billetter er gyldige – og at du har mulighed for last-minute-salg på dagen for dit arrangement. Scanning betyder, at alle dine kunder kommer ind til arrangementet hurtigt og nemt. Vores skanningsløsning leveres med software, så rapporter over Real-time besøgstal kun er et klik væk og giver dig det fulde overblik over, hvordan indluk er forløbet. Kontakt os for yderligere info.

Upsell

Sælg meget mere end billetter

Upsell er en effektiv salgsteknik og en måde at markedsføre én eller flere tillægsvarer, som har relevans for dit arrangement. En tillægsvare kan fx være en CD, en t-shirt, en plakat, eller en vin- og middagsoplevelse.

Med Upsells på dit arrangement åbner du således døren til en række produkter, som dine kunder bliver gjort ekstra opmærksomme på under købsprocessen, og som skaber en anderledes, udvidet og mere indholdsrig købsoplevelse end den sædvanlige.

Upsells kan naturligvis markedsføres med/mod en bestemt målgruppe i vores nyhedsbrev, på Facebook eller via andet socialt medie.

Ticketmaster Styleguide

Her kan du downloade et udvalg af de nuværende Ticketmaster logoer i forskellige varianter samt vores Style Guide. Vær opmærksom på korrekt brug af vores varemærke.

Vi får dine fans til at dele deres oplevelser

Skal vi være sociale sammen?

Fra Facebook til Twitter - vi interagerer med fans på de sociale medier og deler gerne med dig. Vi vægter god kundekommunikation højt og opbygger fællesskaber på tværs af Facebook, Twitter, Instagram og Youtube.

Dette giver større mulighed for at nå kunderne individuelt og kommunikere på et personligt plan - med segmenterede målgrupper og på daglig basis. Ved brug af sociale data, identificerer vi forbrugernes træk og tendenser i forhold til billetsalget og benytter vores viden til kontinuerligt at forbedre vores marketing.

Dit event-site på Ticketmaster.dk giver kunder mulighed for at dele dit arrangement med et enkelt klik. Så hvad siger du? Skal vi finde på noget socialt sammen?